
Architektura i mapa procesów
Dynamicznie rozwijająca się organizacja, aby funkcjonować sprawnie powinna mieć opisaną zarówno architekturę, jak i mapę procesów. Powinny one odzwierciedlać strategię oraz model biznesowy firmy.
Problem
Brak zdefiniowanych procesów i standaryzacji działań w ich obrębie. Konieczność zmodyfikowania sposobu funkcjonowania w związku ze zmianą profilu działalności. Brak przełożenia działań na strategię biznesową organizacji.
Rozwiązanie
Zrozumiałe zobrazowanie zależności zachodzących w procesach. Przygotowanie materiału (diagramy procesów, karty procesów, mapa ) umożliwiającego dalszą optymalizację działalności poprzez elastyczne dopasowanie się do wymogów zmieniającej się strategii. Zidentyfikowanie nieefektywnych działań i nielogicznych założeń oraz wąskich gardeł, których wyeliminowanie pozwoliło usprawnić działania organizacji.
Korzyści
Procesy biznesowe mają fundamentalne znaczenie dla sukcesu organizacji. Utworzenie ich mapy jest podstawowym źródłem informacji o optymalności wykorzystywanych zasobów. Pozwoliło to na dopasowanie efektywności procesów do strategii biznesowej. Wprowadzono ustandaryzowane procedury. Działania te ułatwiły organizacji dostosowywanie się również do wymogów audytu zewnętrznego i wewnętrznego (compliance).